Recenze: KIA NIRO hybridní automobil25 min čtení

Multimediální systém

V galerii najdete hromadu fotografií z displeje uprostřed palubní desky.

Displej uprostřed palubní desky je akorát veliký a nabitý funkcemi. Podporuje Android Car, připojení telefonu přes bluetooth, navigaci, pouštění hudby, sledování toku energie v autě a hromadu dalšího.

Displej jako takový včetně displeje pod volantem, má jistou vadu na kráse. Je to podsvětlení. Ve dne svítí krásně a dá se jednoduše regulovat tlačítky pod volantem vlevo. Problém nastává večer, kdy oba displeje svítí jak blázen i na nejnižší jas a naopak po přepnutí na noční režim skoro nesvítí. Ve večerních hodinách si místo řízení stále hrajete s jasem, aby buď bylo vidět nebo aby svítily méně.

Perfektně funguje právě připojení telefonu pomocí bluetooth. Z rádia jde ovládat přehrávání písniček z telefonu, ale i telefonovat. Telefonování je velmi příjemná věc, protože volající se zobrazuje na displeji pod volantem a tlačítky na volantu jde jednoduše hovor přijímat a zavěsit. Zvuk je přitom velmi čistý a stejně tak protistrana rozumí velmi dobře. Samozřejmostí je, že rádio se automaticky utiší. Přehrávání hudby je stejně kvalitní a díky možnosti ovládat na obrazovce i velmi jednoduché. Zobrazuje se přitom název skladby a všechny další potřebné informace.

Navigace je rovněž docela příjemná. Má své chyby, ale i plusy. Díky možnosti připojit auto na wifi (například sdílenou z telefonu s internetem), dokáže navigace pracovat s aktuálním provozem a rychle najít aktuální a rychlejší trasu. Bohužel i přes mé nonstop připojení při každé jízdě, je velmi zdlouhavá aktualizace kolon a hlavně uzavírek. Dlouhodobá uzavírka se projevila až pátou jízdou, kdy mě navigace vždy tahala do uzavírky. Stejně tak chybí některé nové cesty. Samostatná věc je matoucí hlasové příkazy. Nejednou se mi stalo, že navigace ukazovala odbočení doleva, ale hlas říkal “odbočte vpravo” samozřejmě 2x jsem to projel rovně, protože jsem nechápal co vlastně chce (dvě různá místa). Potřetí a počtvrté jsem již koukal na displej a mluvené slovo ignoroval. Díky kompasu v autě navigace naštěstí ihned ví, kterým směrem auto jede a nemusí se čekat až na pohyb jako tomu bývalo kdysi.

Zadávání adres je jednoduché a velice dobře zpracované. Bohužel pokud znáte jen místo, kde to je, těžko se to hledá. Pohyb na mapě je naprosté utrpení. Za 14 dní jsem nepřišel na to, jak se mapa dá přiblížit a oddálit. Také při navigaci ve městě a nastavení automatického přiblížení je toto nedostatečné a ulic je na šíři palce desítky, takže nevidíte kde přesně jet. Jak říkám, na manuální přiblížení jsem nepřišel. Automatické sice jde vypnout, ale manuálně to stejně nejde. Pracoval jsem tedy tak, že jsem na mobilu v aplikaci mapy.cz našel místo, kam jsem chtěl a do navigace jsem zadával souřadnice. Ty jdou naštěstí zadávat ve více jednotkách, což oceňuji.


Pokračujte prosím na další stránku…

Jak bude reklama vypadat?

Reklama zde napořád jen za 79 Kč?

Zobrazit formulář pro nákup

Readers Comments (2)

  1. Zadní světla jsou jen bludičky – blbost, možná tak zpátečka, jinak jsou vidět hodně
    Rozdílný tah elektromotoru a spalovacího motoru – neeviduji, možná jiný firmware ECU
    Brzdy občas reagují prudce a občas skoro vůbec při stejném sešlápnutí pedálu – brzdění pedálem vždy zapojuje hydraulickou i rekuperační brzdu, je to jen o zvyku naučit se brzdit. Čistě elektricky lze brzdit nastavením tempomatu na nižší rychlost.
    Volant nastavitelný jen výškově – a také dopředu dozadu…
    Špatné možnosti regulace podsvětlení displejů a reakce na tmu ve voze nebo světlo – občas špatně vyhodnotí, ale čitelnost dobrá za všech okolností
    Nemožnost manuálního pohybu na mapě, přiblížení, oddálení – samozřejmě že lze, pravým kolečkem se zoomuje, tažením prstu lze lítat po mapě
    Nonstop ledový vzduch na nohy (i když se vypne foukání na nohy) – v životě jsem se s tím nesetkal, ať už bylo venku jakkoliv
    Návod k obsluze je katastrofa. Na každou větu, která vám pomůže, existují následně dvě stránky varování. Mimo to tam stejně nenajdete to co hledáte. – návody nečtu, na autě není v zásadě nic, co by se nedalo pochopit pouhým pohledem
    Přehnané reakce adaptivního tempomatu – jojo, občas zbytečně reaguje na silniční vši (cyklisty), občas zase nebrzdí vůbec, když už kolona stojí atd, člověk si to musí hlídat jako každého poloautomatického asistenta…
    Středové osvětlení interiéru se po chvíli svícení velmi zahřeje a jelikož se mačká plast s žárovkou pro vypnutí, člověk se lehce popálí. Ruka na tom plastu již po chvíli nejde udržet déle jak půl vteřiny – mohli tam dát LEDky no…

    Toť mé 2 centy k záporům

    Odpovědět
  2. Po přečtení to vypadá, že auto je spíš nedotažená katastrofa. Třeba ty brzdy-někdy brzdí, někdy ne….

    Odpovědět

Přidej komentář.

Vaš e-mail nebude zveřejněn.


*


Privacy Policy Settings